Tok Guru Kesayangan Ummah

Jumaat, 19 Mac 2010

7 Ribu Hadir Di TER Bersama YBM Tengku Razaleigh Hamzah

Oleh: mohdnoorawang

"Satu perkembangan terbaru yang cukup baik rakyat Terengganu hadir mendengar pandangan dan hujah serta berdailog bersama YBM Tengku Tan Sri Razaleigh Hamzah isu royalti minyak yang dirampas oleh kerajaan Persekutuan/UMNO/BN bermula era Tun Mahathir menjadi perdana menteri.

Hampir sepuluh tahun negeri Terengganu dinafikan wang royalti minyak yang sepatutnya dibayar secara tunai oleh Petronas.


Kira-kira tujuh ribu hadir mendengar dan berdailog bersama YBM Tengku Razaleigh Hamzah mantan pengerusi Pertonas dan MP Gua Musang (UMNO/BN). Ucapan dan penerangan YBM Tengku kepada peserta dailog cukup baik dan cukup jelas. Umum rakyat Terengganu dan rakyat Kelantan mengetahui bahawa kerajaan UMNO/BN telah menafikan dan merampas wang royalti untuk kedua-dua negeri tersebut telah melanggar perjanjian. Jelas kerajaan Persekutuan (UMNO/BN) mengkianati perjanjian dan menipu rakyat Terengganu dan rakyat kelantan mengenai isu sebenar wang royalti minyak dengan pelbagai alasan yang direka oleh UMNO/BN dibawah teraju Datuk Najib Razak.

Ayuh semua rakyat Terengganu dan rakyat Kelantan malah seluruh rakyat Malaysia bangun bangkit dalam pilihanraya umum yang ke 13 untuk menumbangkan pengkhainat, penipu dan pembohong kepada bangsa agama dan bahasa. Dan sekalung tahniah kepada YBM Tengku Tan Sri Razaleihg Hamzah hadir dan berdailog bersama rakyat Terengganu memberi penjelesan yang sebenar. Kepada pehak penganjur majlis dailog bersama YBM Tengku dan pehak pengurusan TER (Terengganu Equestrian Resort, Kuala Ibai ) sebagi venu untuk menjayakan satu majlis dailog yang terbesar pernah diadakan di negeri Terengganu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan